Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Sognefjord - Norway and Flamsbana

Σήμερα θα απολαύσετε μια ημερήσια εκδρομή στο μεγαλύτερο φιόρδ της Νορβηγίας, το Σόγκνεφιόρδ!
Το μήκος του είναι 203 χλμ. εσωτερικά του Ατλαντικού ωκεανού, και το μέσο πλάτος του 4,5 χλμ. Το βάθος του είναι 1308 μ. και το μέσο ύψος των βουνών που το περιβάλλουν, είναι 1.000μ.

Διακλαδίζεται και σε μικρότερα φιόρδ, αμέτρητα δε χωριουδάκια, είναι απλωμένα στις ακτές του, με πολύχρωμα σπιτάκια, παραμυθένια!

Θα ξεκινήσουμε από το Μπέργκεν στις 8 το πρωί και το ταξίδι μας θα κρατήσει ένα δεκάωρο περίπου.

Το πρόγραμμα αυτό λέγεται "Sognefjord in a nutshell" δηλαδή το Σόγκνεφιόρδ σε ένα κέλυφος καρυδιού. Το φυλλάδιο της εκδρομής. Όπου κόκκινη γραμμή είναι με καταμαράν, όπου μαύρη γραμμή, είναι τρένο. Η εκδρομή είναι συνδυασμός και των δύο μέσων.

Έκανα ένα κολάζ φωτογραφιών από το Σόγκνεφιόρδ, για να σας δείξω, τι θα δούμε!

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Πρωί-πρωί σηκωθήκαμε, πήραμε ένα γρήγορο πρωινό και στις 7.30 ήμασταν στην αποβάθρα του Μπέργκεν. Αγοράσαμε τα εισιτήρια μας τα οποία κόστισαν το 2009, 1354 Κορώνες Νορβηγίας, δηλαδή 157,24 ευρώ για τους δυο μας με επιστροφή και 6 χρόνια μετά, δηλαδή σήμερα κοστίζουν 13 ευρώ περισσότερο στα δύο άτομα, δηλαδή 1465 κορώνες που ισούνται με 170 ευρώ, τονίζω για -2- άτομα μετ΄επιστροφής.

Το καταμαράν έφυγε στην ώρα του, στις 8 π.μ. Θεωρώ περιττό να σας πω , ότι τις 5.30 ώρες που ήμασταν στο ταχύπλοο, δεν κάθισα ούτε λεπτό, ήμουν όρθια έξω και φωτογράφιζα, παρά το τσουχτερό κρύο, όπως κι άλλοι, βέβαια :)

Εδώ σας θυμίζω, ότι φορούσα δύο μάλλινες μπλούζες, μπουφάν και σκούφο, Αυγουστιάτικα! Μην πάτε στην Νορβηγία λοιπόν, ΜΟΝΟΝ με καλοκαιρινά, ΠΟΤΕ.

Φεύγοντας, μέσα από το λιμάνι, θαυμάσαμε για μια ακόμη φορά, το Μπρύγκεν, με τα πολύχρωμα παλιά σπίτια του, που προστατεύεται από την UNESCO!

Ευτυχώς δεν έβρεχε :)

Θυμάστε την γέφυρα του Μπέργκεν από την προηγουμένη ανάρτηση; Σας είχα πει, ότι από κάτω είναι το Αρχιπέλαγος Sotra. Το ταχύπλοο λοιπόν, πέρασε κάτω από την γέφυρα, περνώντας πολύ κοντά από τους παραθαλάσσιους οικισμούς του Μπέργκεν.

Όπως είδατε κι άλλοι κάθονται έξω και μάλιστα μου άφησαν ευγενικά χώρο να φωτογραφίσω.

Περνούσαμε τους πυκνοκατοικημένους οικισμούς

Εδώ φαίνεται και η γέφυρα

Στο σημείο αυτό το καταμαράν έκοψε ταχύτητα και πήγαινε σιγά, γιατί υπήρχε μια στενή δίοδος, ανάμεσα σε μικρές νησίδες, γεμάτες γλάρους!

Οι νησίδες τελείωσαν και το καταμαράν άρχισε πάλι να τρέχει! Πολλά σπίτια στο καταπράσινο τοπίο!

Έλατα πυκνά κι ανάμεσα τους ένα όμορφο σπίτι, η σημαία υψωμένη, δηλωτικό ότι η οικία κατοικείται και μια μικρή εξέδρα για βουτιές! Καρτ-ποστάλ!

Οι περισσότεροι κάτοικοι της Σκανδιναβίας γενικά, έχουν σκάφος, θεωρείται αναγκαίο, όπως το αυτοκίνητο, δεν είναι μέσον πολυτελείας εκεί.

Ένας παραθαλάσσιος οικισμός με μια κομψή κι απέριττη εκκλησία, που αγναντεύει το πέλαγος!

Τρέχουμε πάλι...

Μια παρέα λευκών γλάρων, λικνίζονται στην μπλε θάλασσα,

η οποία λίγο παρακάτω είχε ζωηρό κυματισμό!

Και να πάλι το ουράνιο τόξο!

Λίγο παρακάτω ένας καπετάνιος, ήταν έτοιμος να δέσει το καράβι στην προβλήτα.

Έβλεπα τους κάτασπρους αφρούς που αφήναμε πίσω μας κι ενθουσιαζόμουν! Τι όμορφο ταξίδι, κάθε λίγα λεπτά, είχε και μια όμορφη έκπληξη!

Άλλο παραθαλάσσιο χωριουδάκι με την εκκλησία του, δίπλα στο κύμα!

Είναι το Lavik! ; Αν θυμάστε, στην προηγουμένη ανάρτηση, είχαμε πάρει το πλοίο από εδώ, όταν κατεβήκαμε από το Όλεσουντ, που μας πέρασε απέναντι, διασχίζοντας κάθετα, επί είκοσι λεπτά το Σόγκνεφιόρδ!

Το πλοίο προσέγγισε, γιατί κατέβασε και πήρε επιβάτες και έτσι φάνηκε πιο κοντά η εκκλησία!

Πάλι διασχίζουμε το φιόρδ με ταχύτητα!!!

Η σημαία πάνω στα φέρρυ Fjord 1, γράφει POST και κυματίζει περήφανα!

Άλλο χωριουδάκι, πολύχρωμο, πνιγμένο στο πράσινο!

Ένας μεγαλοπρεπής ορεινός όγκος μπροστά μας, απέναντι από το χωριό!

Σε αντίθεση προς το βουνό, η χαμηλή δασωμένη πλαγιά, συνεχίζεται.

Ψηλά βουνά γύρω μας και καταρράκτες από τα χιόνια που λιώνουν. Μπαίνουμε όλο και πιο βαθιά στο Σόγκνεφιόρδ.

Γαλήνιο τοπίο!

Το επόμενο χωριό που βλέπουμε είναι το Valestrand. Κι αν προσέξετε την φωτογραφία, πίσω του και πάνω ψηλά φαίνεται η αρχή του παγετώνα.

Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται καλύτερα.

Κι εδώ ακόμα ευκρινέστερα. Πίσω από τα βουνά, υπάρχει μια γαλάζια λίμνη και ο τυρκουάζ παγετώνας Jostedalsbreen, που είναι σαν δρόμος που κατεβαίνει από το βουνό, σαν ποταμός ακίνητος...Διάβασα ότι το χρώμα του καθώς και το χρώμα της λίμνης, οφείλονται στην ανυπαρξία ρύπανσης. Γνήσια φύση! Μπράβο στους Νορβηγούς!

Μακάρι να μπορούσαμε να πάμε μια άλλη φορά. Ας ευχηθώ να καταφέρουμε να πάμε κάποτε...

Το Valestrand συγκέντρωνε από το 18ο αιώνα, πολλούς καλλιτέχνες, ζωγράφους!
Το ξενοδοχείο Kviknes Hotel, με 190 δωμάτια, είναι από τα μεγαλύτερα τουριστικά ξενοδοχεία της Νορβηγίας, σε Ελβετικό στυλ και είναι οικογενειακό. Η οικογένεια Kvikne, το έχει από το 1877 και συνεχίζουν οι απόγονοι.

Όπως βλέπετε, είναι ένα στολίδι του Σόγκνεφιόρδ!

Εκείνο όμως που το χαρακτηρίζει, είναι η πλούσια συλλογή έργων τέχνης, από ζωγράφους που σύχναζαν εδώ και εμπνέονταν!
Επίσης έχει πολλές αντίκες!

Το πλοίο "έδεσε" για λίγο

Και μετά απομακρύνθηκε, αφήνοντας πίσω του πανέμορφες εικόνες!

Η τελευταία θαυμάσια εικόνα από το Valestrand!

Και ανοίξαμε πάλι ταχύτητα, αφήνοντας το πίσω μας, βλέποντας τις ψηλές χιονισμένες κορυφές του Εθνικού πάρκου.

Μετά από λίγο, το πλοίο προσέγγισε την στεριά και στάθηκε για λίγα λεπτά, για να φωτογραφήσει ο κόσμος ένα μεγάλο καταρράκτη, τον Kvinnefossen, ο οποίος πέφτει από ύψος 120 μ. χύνεται στο φιόρδ και το σπουδαιότερο, περνάει από πάνω του ο δρόμος. Και διάβασα ότι αν σταθείς στον δρόμο να τον φωτογραφίσεις, βρέχεσαι.

Πολύ κοντά του είναι το χωριό Leikanger, όπου κάναμε στάση.

Δίπλα μας, σε αντίθετη κατεύθυνση, άλλο πλοίο με τουρίστες.

Στο σημείο αυτό, που μπαίνουμε μέσα στα ψηλότερα βουνά, φυσούσε πολύ και έκανε πολύ κρύο! Δεν με παραξένεψε, το βρήκα φυσικό. Ήμουν άλλωστε καλά ντυμένη.
Οι τουρίστες, δύσκολα μπορούσαμε να κινηθούμε στο κατάστρωμα, λόγω του δυνατού ανέμου.

Και για του λόγου το αληθές, δείτε την επόμενη φωτογραφία.

Βρισκόμαστε ήδη στο Aurlandfjord, όπως λέγεται το τελευταίο κομμάτι του Σόγκνεφιόρδ, που είναι στα 200 χλμ. μέσα από τον ωκεανό

και που το όνομα του πήρε από το ομώνυμο χωριό που ήδη διανύουμε και που είναι το προτελευταίο πριν το τέλος.

Βλέπετε την άγρια ομορφιά των βουνών, συνδυασμένη με την γραφικότητα και ηπιότητα του παραθαλάσσιου χωριού!

Κι εδώ κάναμε μία σύντομη στάση.

Σε λίγο κλείνει το μεγαλύτερο φιόρδ της Νορβηγίας. Υπέροχο και επιβλητικό το τοπίο!

Και όπως ξαναείπα, πάλι ένα κρουαζιερόπλοιο είναι αραγμένο, όπως συμβαίνει παντού στην Νορβηγία!

Και εδώ τελειώνει το 204 χλμ. Σόγνεφιόρδ! Τελευταίος σταθμός το χωριό Flam. Ένα μικρό γραφικό χωριό με 350 κατοίκους και με τον ποταμό Flam να το διασχίζει. 450.000 τουρίστες το επισκέπτονται κάθε χρόνο!

Το 1942 ξεκίνησε το ατμοκίνητο τρένο, το οποίο διανύει μια συναρπαστική διαδρομή, η οποία θεωρείται από τις πιο απότομες στον κόσμο, διότι το 80% της διαδρομής, έχει μία κλίση της τάξης του 5,5%.

Από το επίπεδο του ωκεανού του Σόγκνεφιόρδ, σε μεταφέρει στο Myrdal, σταθμό στην κορυφή βουνού ύψους 863 μ. πάνω από τον ωκεανό, μόλις σε μία ώρα!

Κατεβαίνουμε ενθουσιασμένοι από το ταχύπλοο στο Flam,ανυπομονώντας για την συναρπαστική εμπειρία του τρένου.

Το λιμάνι

Δύο παλιά βαγόνια και ένα ρεστοράν, καλύπτουν τις ανάγκες των τουριστών για καφέ ή φαγητό.

Το τρένο μας περίμενε.

Ευτυχώς τα εισιτήρια ήταν κυκλικά, τα είχαμε από το Μπέργκεν και κάλυπταν όλη την διαδρομή, μέχρι την επιστροφή μας εκεί, γιατί σε χρόνο μηδέν,μαζεύτηκε πολύς κόσμος για το τρένο. Πολλοί κατέβηκαν από το τεράστιο κρουαζιερόπλοιο.

Το εσωτερικού του Flamsbana, ρομαντικό, πολύ περιποιημένο!

Στην ώρα του ξεκίνησε το τρένο, το οποίο θα περάσει μέσα από 20 τούνελ, άλλα μεγαλύτερα κι άλλα συντομότερα.

Στην αρχή διασχίζει μαλακά, την κοιλάδα του Flam, όπου πρωταγωνιστούν το ποτάμι και τα κουκλίστικα σπιτάκια!

Τώρα αρχίζει η απότομη ανάβαση, φαίνεται κι από το τοπίο, βουνά ψηλά, καταρράκτες που τρέχουν...

Εδώ τα νερά ήταν μέχρι την άκρη του δρόμου!

Η επόμενη φωτογραφία, που δεν είναι ευκρινής, μας δείχνει τον φιδογυριστό δρόμο προς το βουνό και δίπλα του, την πορεία των νερών, που τρέχουν ασταμάτητα από το βουνό! Είναι ο παλιός δρόμος του Flam - Myrdal

Ξαφνικά το τρένο σταμάτησε και ακούστηκε μία ανακοίνωση που έλεγε "στάση 15 λεπτών". Και βρισκόμαστε στο μεγαλειώδες θέαμα του καταρράκτη Kjosfossen, που πέφτει από ύψος 225 μ.

Στην μέση της φωτογραφίας, πάνω στα βράχια, διακρίνεται μια γυναίκα με ανοιγμένα χέρια.

Πραγματικά το θέαμα ήταν μεγαλοπρεπές! Ο ήχος των νερών μπερδεύτηκε με την παραδοσιακή μουσική που αντηχούσε.
Και στους ήχους της μουσικής μια κατάξανθη κοπέλα από την Σχολή Μπαλέτου Νορβηγίας, χόρεψε για μας! Το πιθανότερο είναι να ήταν δύο οι χορεύτριες, πανομοιότυπα ντυμένες, με την ίδια ξανθιά περούκα, γιατί εκεί που βλέπαμε την κοπέλα στο μισογκρεμισμένο κάστρο, την ίδια στιγμή, βρισκόταν στον καταρράκτη.

Απολαύστε το βίντεο, 2,5 λεπτών.

Μετά από το χορευτικό, το τρένο συνέχισε την ανοδική του πορεία μέχρι το Myrdal.

Στην επόμενη φωτογραφία βλέπουμε στην μέση μία μεγάλη γέφυρα και πολύ ορμητικά νερά, να πέφτουν σχηματίζοντας καταρράκτη.

Φτάσαμε λοιπόν στο Myrdal, ο σταθμός του οποίου άνοιξε το 1908. Εδώ τερματίζει ο Flamsbana, οπότε, κατεβαίνουμε γρήγορα για να αλλάξουμε πλατφόρμα, προκειμένου να πάρουμε το τρένο για το Μπέργκεν.
Τα σπιτάκια είναι Β and B.

Το τοπίο είναι ορεινό. γεμάτο δάση, νερά τρεχούμενα και πολύχρωμα σπιτάκια! Συχνά μπαίνουμε σε τούνελ.

Είμαστε στην περιοχή του Voss. Ένας όμορφος τόπος με χιονισμένα βουνά, λίμνες, δάση και ποτάμια με καθαρό άσπρο νερό!
Αυτό τράβηξε τους τουρίστες κι έτσι το Voss έγινε αξιόλογο κέντρο σκι, θαλασσίων σπορ και αλεξιπτωτιστών, γενικά έγινε ένας πασίγνωστος τόπος extreme σπορ.

Μάλιστα, κάθε χρόνο, την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου γίνεται παγκόσμιο φεστιβάλ extreme σπορ.

Εδώ μία παρέα έκαναν καγιάκ στο όμορφο ποτάμι!

Είμαστε ήδη στα περίχωρα του Μπέργκεν.

Παραθαλάσσιοι οικισμοί, βάρκες και σπίτια χαρούμενα!

Εδώ, στον σιδηροδρομικό σταθμό του Μπέργκεν, τελείωσε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ημέρα!

Ελπίζω να την απολαύσατε και σεις μαζί μας!
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την επίσκεψη σας.

Στην επόμενη και τελευταία για την Νορβηγία, ανάρτηση, θα ζήσετε την απολαυστική διαδρομή Bergen-Oslo, με τρένο, μία διαδρομή που θεωρείται από διεθνείς αξιολογήσεις, ως η πιο συναρπαστική του κόσμου!

1. Γεια Μάγδα. Η περιοδεία ήταν μεγάλη, καθώς και οι απόψεις και οι καταρράκτες δεν πρέπει να ξεχαστεί. Λατρεύω αυτή τη χώρα μόνο για αυτό. Ήμουν τον Ιούνιο και είχε μια πολύ καλύτερες καιρικές συνθήκες. Με εκτίμηση, έχω αγκαλιάσει και φιλί.

2. Καλησπέρα ταξιδιάρα ψυχη. Η γέφυρα στις πρώτες εικόνες μου θύμισαν την Πόλη!
    Καλό ξημέρωμα :)

3. Αν την απολαύσαμε, ρωτάς?????? Μάγδα μου, ήταν ακόμα μία υπέροχη ξενάγηση, μέσα από καταπληκτικά τοπία, νερά, δάση, πανέμορφα χωριά...όλα τέλεια και πεντακάθαρα!!!!! Περιμένω να απολαύσω και την συνέχεια!!!
    Φιλάκια και καλό Σαββατοκύριακο!!!!

4. ... δεν γίνεται! θα... ανέβω στο ...ουράνιο τόξο, να σε ακουλουθώ στις υπέροχες, παράξενες μωβ χώρες του βορρά!
    και... δεν μου λες, για του λόγου το... αληθές, είσαι εσυ, εκεί!!! θέλω να ξέρω,
    Μάγδα μου!

Καλό Μήνα
    και θα τα πούμε. Φιλιά, Υιώτα, "αστοριανή", ΝΥ

5. Καταπληκτική εκδρομή!!
    Ξετρελάθηκα στην κυριολεξία με τους καταρράκτες, αλλά και το χορευτικό...μόνο να φανταστώ μπορώ πως θα νιώσατε μπροστά σε αυτό το θεσπέσιο θέαμα!!
    Να είσαι καλά!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

6. Υπέροχο κι αυτό το ταξίδι που μας έκανες Μάγδα!!!

7. Hello Beautiful!1what a nice serie!!so nice to see my homeland!!i think you have might shooted my summer residence on photo nr 5 ect!thats Sotra

Beautiful and good shoots all of them!!

Besitos!!!!Muah Muah Muah!!!

8. Hallo Marga,
    so wunderschöne Fotos! Das muss ein herrlicher Urlaub gewesen sein.
    Vor vielen Jahren waren wir auch in Skandinavien. Wir sind durch Schweden und finnland gefahren. In Norwegen war ich noch nicht. Deine Fotos machen Lust auf ein Hinfahren!
    Ich wünsche dir FROHE OSTERN und schicke liebe Grüße,
    Christa

9. Che fantastici luoghi che visiti, paesaggi stupendi, cascate e cosa vuoi di più!
    Complimenti per il tuo esauriente reportage! e… Buona Pasqua! ciao Cri : )

10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

11. this is so awesome magda. i really need to go to norway one day.
    have a wonderful easter time!! filakia!

12. Υπέροχα!! Οι αναρτήσεις σου με κάνουν όλο και πιο πολύ να θέλω να κάνω αυτό το ταξίδι. Σε ευχαριστώ για άλλη μια φορά!

13. Μάγδα μου σε ζηλεύω που είχες την τύχη να απολαύσεις αυτές τις ομορφιές.
    Υπέροχος και σήμερα ο περίπατός σου.
    Καλό Πάσχα σε σένα και όλη την οικογένεια.
    Την αγάπη μου και φιλιά.

14. Καλά που χρησιμοποιούνται , διακοπές και μεγάλες φωτογραφίες που ελήφθησαν.

Σε Φιλω

15. Molto bella e suggestiva la Norvegia.
    Bel viaggio. Ad ongi modo ti auguro una serena e felice Pasqua.
    A presto.
    Ciao
    Paolo

16. Hallo Magda, magic trip I see! Fantastic! I wish you a peaceful Ester with your family! All the best!

17. Απίστευτες ομορφιές! Καλή Ανάσταση Μάγδα!

18. Ταξιδεύω τόσο θεαματική που μας δείχνουν ότι η σκανδιναβική χώρα, η ομορφιά των τόπων που έχετε ήταν μεγάλη!
    Ένα μεγάλο φιλί.

19. Το ταξίδι στο όνειρο συνεχίζεται.
    Ευχαριστούμε Μάγδα για τις ομορφιές που απλόχερα μας χαρίζεις.

20. Γεια Σου. Τα έργα σας είναι κομψό.
    Χαιρετίσματα από την Ιαπωνία. Ruma

21. I love Norway very much. Wish you a nice new week, dear Magda.

22. Όμορφα που έχετε αποθηκεύσει για το ταξίδι σας.

23. Και αυτή η διαδρομή μέσα στην καταπράσινη φύση και στο έντονο υγρό στοιχείο φαίνεται εξαιρετικά όμορφη και ενδιαφέρουσα!!!Ευχαριστούμε Μάγδα που μας δίνεις την ευκαιρία να ταξιδέψουμε μαζί σου!!
    Εύχομαι να περάσετε ένα όμορφο Πάσχα μαζί με τα πολύ αγαπημένα σου πρόσωπα και κυρίως με την μικρή Μαγδούλα!!! Φιλάκια πολλά

24. Με ταξίδεψες πάλι, όταν θέλω ταξίδια και δεν μπορώ πλέον έρχομαι για ..επίσκεψη.Γλυκιά μου φίλη Καλές γιορτές και Καλή Ανάσταση σε κάθε τι στη ζωή σου!

25. Με ταξίδεψες πάλι, όταν θέλω ταξίδια και δεν μπορώ πλέον έρχομαι για ..επίσκεψη.Γλυκιά μου φίλη Καλές γιορτές και Καλή Ανάσταση σε κάθε τι στη ζωή σου!

26. Such a beautiful place. I'd love to go there someday.

27. Fascinante!

Um passeio que começa com o cruzeiro e termina com o trem.

Ambos são lindos...adorei, adorei!!

beijinhos, Magda, tenha um bom dia!!

Lígia e =ˆ.ˆ=

28. Απιστευτο ταξιδι.. Μαγδα μου τι υπεροχα μερη είδαν τα ματια σου και μαζι με τα δια σου και τα δικα μας ματια.. τι ομορφιες..!!! αυτό το ταξιδι αξίζει να το κανει κανεις στην ζωή του... σε υπερευχαριστουμε που μας παίρνεις μαζι σου καθε φορα...και απολαμβανουμε και μεις παραμυθένια μερη...να είσαι καλα και να περασεις ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΠΑΣΧΑ με τα αγαπημενα σου πρόσωπα ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ φιλη μου... φιλάκιαααα!!!

29. Dear Magda - What a lovely curies in the fjord! I especially like the landscape seen from the boat; the colorful village houses at the foot of the mountain. Thanks for taking us along with you. Wish you a healthy and happy April.

Yoko

30. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

31. ενα ταξιδι που πρεπει οπωσδηποτε να κανω. πανεμορφες οι φωτο σου, Μαγδα μου. Ωραια η αφηγηση σου οπως παντα.

ευχομαι ολοψυχα Καλο Πασχα!!

φιλια πολλα!!!

32. Τι ομορφιές είναι αυτές Μάγδα μου.
    Να'σαι καλά να μας παίρνεις μαζί σου στα ταξίδια σου.
    Χρόνια πολλά Χριστός Ανέστη
    να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

Φιλάκια πολλά Αναστάσιμα!

33. ΜΑΓΔΑ!!!!!!!!!!!!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!!!!!!!!!!! να χαίρεσαι τους δικους σου...
    και...
    τι ομορφιά!!!!!!!!!!!! τι πρασινο!!!!!!!!!!!!!!! ΩΩΩΩωω...νασαι καλά... να μας ταξειδευεις...!! μακια!

34. Απολαυστικό ταξίδι με υπέροχες φωτογραφίες και ξενάγηση !!!!
    Χριστός Ανέστη !!!!!! Εύχομαι ολόψυχα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ με αγάπη , υγεία , χαρά και αισιοδοξία !!!!!!

35. ουαου!!! μαγικη διαδρομή! ευχαριστουμε που μοιραστηκες αυτη την συναρπαστικη αναρτηση μαζι μας!